همه چیز درباره تابلو خدمات برق
نوشته شده توسط : sahar

مایکروویو را وصل می‌کنید، کلید را روشن می‌کنید و برق قطع می‌شود. بدون هیچ سرنخی در مورد آنچه اتفاق افتاده است، شما با یک برقکار تماس می گیرید تا مشکل را برطرف کند. و بعداً متوجه می شوید که اگر اصول اولیه تابلو خدمات برق خانه خود را بدانید می توانید خودتان این کار را انجام دهید. خرید تابلو برق از سایت پرشین تکنیک ممکن است.

دانستن چگونگی رفع مشکلات جزئی برق می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند، اما مهمتر از همه، مهارت های شما می تواند در مواقع اضطراری مفید واقع شود. بنابراین، در اینجا یک مقاله مفصل وجود دارد که همه چیزهایی را که باید در مورد یک تابلو خدمات برق بدانید را توضیح می دهد.

 

تابلو خدمات برق چیست؟
یک تابلو خدمات برق، رابط بین سیم های خارجی است که از خیابان و سیم های الکتریکی داخلی سیستم برق خانه می آیند. این نقطه توزیع مرکزی است که سیم سرویس را به سیم های خروجی متصل می کند.

 

پنل خدمات برق را از کجا پیدا کنیم؟
تابلو برق خانه به طور کلی از فعالیت های اصلی خانه دور نگه داشته می شود. این مکان ها ممکن است شامل گاراژ، راهرو منتهی به گاراژ، زیرزمین و کمد باشد.

با قرار دادن دراپ سرویس و سر سرویس روی پشت بام می توانید تابلوی خدمات برق خود را پیدا کنید. معمولاً، پنل خدمات باید دقیقاً در زیر، در یکی از داستان‌های خانه باشد. اگر خطوط برق دفن شوند، معمولاً خط از خیابان شروع می شود و از جلو یا کنار خانه به خانه متصل می شود.

 

انواع تابلوهای برق


پنل اصلی شکن
پنل اصلی قطع کننده برقی که به اتاق های مختلف خانه شما می رسد را کنترل می کند. می توان از آن برای قطع برق خانه شما از جمله کلید مدار استفاده کرد. آنها بر اساس تعداد مدارهایی که می توانند اداره کنند و آمپر آنها طبقه بندی می شوند.

جعبه فیوز
اینها برای جلوگیری از اضافه بار مدار طراحی شده اند. جعبه های فیوز از فیوزهای کوچکی تشکیل شده اند که می توانند در یک تابلو برق قرار بگیرند. در صورت وجود جریان اضافی، فیوز کوتاه می شود.

پانل لوگ اصلی
پانل‌های اصلی از گیره‌ها استفاده می‌کنند و سیم‌های خط به این لوگ‌ها می‌رسند. آنها قطع کننده اصلی را به عنوان قطع کننده جداگانه در کنتور نشان می دهند. شما می توانید پانل اصلی را به بریکر در پنل اصلی وصل کنید که در آن پانل لوگ اصلی به عنوان یک پنل فرعی عمل می کند.

پنل فرعی
اینها برای خانه هایی که در آن به چندین مدار در یک منطقه نیاز دارید عالی هستند. پنل های فرعی برق خود را از طریق یک مدار از پنل اصلی می گیرند. آنها قطع کننده های اختصاصی ندارند و به شما امکان می دهند توزیع فعلی را در سراسر خانه تنظیم کنید.

سوئیچ های انتقال
اینها برای مدارهایی که از ژنراتور برق پشتیبان استفاده می شود مناسب هستند. با انتقال توان ژنراتور به برق الکتریکی از طریق تابلو کار می کند. دو نوع سوئیچ انتقال وجود دارد - دستی و اتوماتیک.

 

ملاحظات ایمنی پنل خدمات الکتریکی


در شرایط عادی، هنگامی که درب بیرونی پانل بسته است، لمس پانل سرویس بی خطر است.


هنگامی که درب و پوشش محافظ جلویی جدا شده اند، هرگز روی تابلوی خدمات برق باز کار نکنید. اگر از بند سرویس شوک دریافت کنید، قطعاً یک شوک کشنده خواهد بود. از لمس سیم هایی که از بالای جعبه وارد پنل می شوند خودداری کنید.


این اشتباه است که فکر کنید خاموش کردن کلید قطع کننده مدار اصلی پانل و برداشتن پوشش محافظ شما را ایمن نگه می دارد. قطع کننده اصلی برق مدارهای انشعاب خانه را قطع می کند. با این حال، برق ورودی به پنل در خطوط خدمات شهری را قطع نمی کند.


جدا از این که مراقب باشید دستان شما چه قسمت هایی از پنل سرویس را لمس می کنند، مراقب ابزارهای دستی نیز باشید. ابزارها به طور بالقوه می توانند سیم های سرویس را لمس کرده و یک شوک را به شما منتقل کنند.

 

 

 

منبع:‌https://www.dfliq.net/





:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: